En paus om någon missat – åter här 1 september

DSC_0511

Jag har haft två riktigt struliga år privat med allt och därför bestämde jag mig sent i våras för att städa upp och få ordning på allt igen. Ingen enkel fråga och utan flera. Ett hus behöver en grund, annars blir det som ett korthus och jag var på god väg mot ett ras. Jag hade för länge sedan passerat det som normala människor kallar väggen, men i min autistiska ADHD-värld körde jag vidare tills jag nästan hade ett totalt nervsammanbrott där inget återstod. Aldrig sjukskriven från mitt jobb, bara utmattad och överstressad. Privatlivet fick ta bördan och jag blev relativt asocial samt litade på få. Drog i handbromsen, fortsatte med bloggen på Facebook, där jag fortfarande finns.

2013 – 09 – 01!

Efter Sónar bestämde jag mig för att rensa ut allt och fundera på fortsättningen för bloggen, samt något mer. Kanske även göra radio igen. Jag gör gärna allt med musik men om det ska bli av behöver jag fler själar, så kontakta mig per mail om du är sugen på en musikplattform jag skissar på. Få begränsningar och om det ska bli av behövs allt från skribenter, radiopratare till fotografer. Jag är för övrigt på god väg att få båten på rätt köl igen och har satt ett datum som blir en startpunkt för något mer. Räkna med mycket mer under hösten, men inte någon snabb genomgång av all post jag får, eller en ny massiv hemsida, men jag kollar allt och mycket är på gång. Tack för tålamodet och njut av sommaren. Kika gärna in på Hoffas musikbloggFacebook HÄR och välkomna igen här den första september!

DSC_0631

Ni får även ta del av en present jag skapat till Sónar som fyller 20 år i år och som jag besökt i fem år i rad – 500 låtar på fem olika spellistor. Recension och intervjuer från Sónar, samt en del om Dans Dakar och mitt besök i Berlin för att se Portishead kommer i september! Hur som helst, tryck på add på spellistorna på Spotify tills namnen startar och slutar enligt följande nedan. Lyssna, njut och trevlig sommar!

DSC_0619

A gift for Sónar 20 years and Georgia especially 1 – play in added order from DJ Shadow to BOC

DSC_0521

A gift for Sónar 20 years and Georgia especially 2 – play in added order from Gil Scott-Heron to José González

DSC_0530

A gift for Sónar 20 years and Georgia especially 3 – play in added order from Anoraak to Sparklehorse

DSC_0665

A gift for Sónar 20 years and Georgia especially 4 – play in added order from Daft Punk to Tiga & Zyntherius

DSC_0632

A gift for Sónar 20 years and Georgia especially 5 – play in added order from Sandwell District to DJ Shadow

DSC_0781



Kommentera

