Skrivande, bloggprioriteringar och Julia Vero

juliavero

Har inte lagt ner bloggen! Har haft en tung månad med många delar i mitt liv som behövde mer fokus. Diverse läkarbesök, kognitiv hjärnträning och en vardag med kaos som gjort prioriteringarna ganska enkla. Snart ska jag dessutom ha en ytterligare operation i handen vilket kommer påverka takten ytterligare en del. Inläggen har blivit kortare och förlagda till Facebook och jag ska ta tag i det mer framöver, så att båda forumen får full teckning. Innan det sker får ni ha överseende och följa mig på båda platserna. Mycket är på gång och det ska skrivas om allt från The Great Escape, Dans Dakar, Sónar, Siesta!, Maya Jane Coles och Bråvallafestivalen. Hur som helst tänkte jag spara på det, för att nu kasta mig in i flödet igen med något relativt nytt. I december 2012 släppte hon sin första EP, vilket gav en hel del uppmärksamhet i mer alternativa sammanhang. Julia Vero gör taktfast elektronisk pop med mörkare inslag nära Zola Jesus, Marina & the Diamonds eller Charli XCX för den delen. Ladda hem hennes låt Hollow nedan, utfoska resten av musiken och upptäck den du också! Just nu är Julia Vero för övrigt aktuell med Azure Blues fantastiska låt The Road I Know som släpptes på Hybris i fredags, en låt som ni får ta del av här nedan!

Julia Vero – Hollow [download]

Azure Blue feat. Julia Vero – The Road I Know

Kommentera

