Scout Niblett släpper nytt album under 2013

scout2012

I november kom hennes covers på TLC och Janet Jackson som en aptitretare till sitt egna kommande album. Annat kom emellan och jag glömde bort låtarna, men tack vare emineta PSL återkom jag till Scout Niblett. Emma Louise Niblett som hon egentligen heter, gör minimalistisk, tvär och skev sing och songwriter jag inte kan få nog av. Oftast är det bara hon själv som sjunger och spelar på trummor eller gitarr med en rejäl ton dist. Musik nära She Keeps BeesPJ HarveySofia Härdig och Cat Power. På singeln No More Nasty Scrubs som släppts via Drag City, avverkar hon TLC:s No Scrubs och Janet Jacksons Nasty, fast i definitivt annorlunda versioner och jag längtar efter mer! Tidigt under 2013 kommer Scout Niblett för övrigt släppa sitt nya album, som blir det första på knappt tre år och hennes sjätte totalt. Ett skivsläpp jag redan dansar till i tanken!

Scout Niblett – Nasty

Scout Niblett – No Scrubs (live @ The Borderline, London)

Kommentera

