Kyodai dansar vidare i min dator med Breaking

Sällan får musik mig så glad att det berikas två gånger i bloggen och kanske är det till och med första gången. Spanjorerna Javier och Luis Garayalde lyckas bra med det med skön deep house under namnet Kyodai. Deras 12″ Breaking som jag skrev om i maj, har fortfarande inte fått någon video, men den presenteras lite bättre. Dessutom ser den ut att nosa sig in på min årslista och då känns det ännu bättre att ge den mer plats. Fina lilla svenska houselabeln Local Talk, som skapats av Mad Mats (Raw Fusion / GAMM) och Tooli (24: HRS), hittade för sin 12:e release ett riktigt guldkorn och jag kan bara inte sluta vilja dansa. Skön loop, en perfekt hook, funky beats i härlig klassisk house-tappning. Känns som en bra start på helgen.

Kyodai – Breaking

2 svar to “Kyodai dansar vidare i min dator med Breaking”

  1. jag driver en musikblogg om mitt liv i London, välkommen förbi. du kan lyssna på lite av mitt material genom att följa länken lääängst upp i vänstra hörnet ‘hear me sing’ eller välja lite låtar i högra kolumnen. välkommen xx

Kommentera

