The Sunday Reeds jobbar för fullt på nytt album

Känns ovanligt och oväntat, men samtidigt kul när jag hittar något jag gillar och inte är en av tusentals fans, även om jag alltid tycker fler borde bli. Så är det med The Sunday Reeds. Ett band jag hittade tack vare den eminenta bloggen Just Music That I Like, men som märkligt nog inte fler har letat sig fram till. En oupptäckt skatt jag blev fast i för ungefär ett år sedan. En indieduo med element från pop, fuzz, noise och shogaze, med en känsla som nosar på The Jesus And Mary ChainJoy Division, The Pastels och The Velvet Underground. Från Melbourne i Australien och som bildades av Romana Ashton (sång) och Drew Jones (gitarr / noize). 2009 kom deras debutalbum Drowning In History och förra året släpptes EP:n Dark Rainbows. Det har puttrat en del i grytan den senaste tiden och de jobbar för fullt på nästa album. Igår presenterade bandet en aptitretare i form av demon Make Her Jealous, som är i samma sköna anda som tidigare och jag ser fram emot mer material snart. Jag hoppas självklart fler upptäcker bandet och att de kommer till Europa för spelningar igen när skivan är klar. Vore på tiden, men i väntan på det får ni klicka er fram för att lyssna på lite nytt på Reverb Nationsamt kolla in en två år gammal video till Walk Away nedan.

The Sunday Reeds – Make Her Jealous (demo)

The Sunday Reeds – Walk Away

2 svar to “The Sunday Reeds jobbar för fullt på nytt album”

  1. Bra blogg!!
    Gör du ingen egen musik? Byter lite klipp med dig av mig själv anyway=)

Kommentera

