Känns bra att återstarta med Kris Kristofferson

En skådespelare och legend inom musiken, med svenska rötter. En grymt bra textförfattare, som förutom ett gäng egna album i bagaget, har skrivit låtar till Janis Joplin, Johnny Cash, Elvis Presley, Frank Sinatra, Jerry Lee Lewis och många fler. Kris Kristofferson är kanske inte lika framåt live som han varit, men 76-åringen är helt klart värd att se ändå och i november har du chansen, då han kommer till Sverige för spelningar i Uppsala, Stockholm och Malmö. Räkna med klassiker som Me and Bobby McGeeSunday Morning Coming Down och To Beat The Devil. Biljetterna till spelningarna är släppta och kostar mellan 420-450 kronor + serviceavgifter och hittas HÄR!

Kris Kristofferson – Loving Her Was Easier (Than Anything I´ll Ever Do Again)

Johnny Cash & Kris Kristofferson – Sunday Mornin’ Comin’ Down

2 svar to “Känns bra att återstarta med Kris Kristofferson”

  1. Jag är en artist som försöker ta mig in i musikbranchen och just nu håller jag på och jobbar på en musikvideo! Jag skulle uppskatta om du ville kika in på min blogg. Jag skulle bli väldigt tacksam om du ville göra lite reklam för min musikvideo på din blogg! Ha en bra dag!

    • Hej Therese! Tack för kommentaren, men tyvärr för din del gör jag ingen reklam för artister på det viset. För övrigt har jag inte hört mycket av dig och det jag hört så långt håller inte för publicering, samt inte helt min smak. Hur som helst fokusera på musiken till 100% och träna till max om du vill nå ut till fler än vänner och bekanta. Räkna med många timmars envis träning både i studio och live, med sångträning och mer genomarbetade låtar. Konkurrensen är stenhård om man vill nå någonstans i musikvärlden och det gäller att hitta en nisch som når fler.

Kommentera

