blablarism blir en bra avrundning på söndagen

Känns alltid bra att ge sig i kast med nya okända förmågor jag aldrig hört förut, men som jag gillar. Ukrainska blablarism är ett sådant fall. Hade för ett tag sen inte hört talas om Oksana Zmorovytchs vackra, skeva elektroniska musik, men råkade se att hon följer mig på Soundcloud och blev nyfiken på vem hon var. Lyssnade snabbt in mig, fick ett behov av mer och anade en skatt som kan komma att ge Kiev ett ansikte för bra alternativ elektronisk musik i samma fack som Grimes, Laurel Halo och Planningtorock. Ljudkonst på syntar som leder oss fram på vår resa i våra inre kulvertar på jakt efter själen. Här är definitivt ett namn vi borde få se i Stockholm framöver och jag undrar lite vem som hugger henne först. Kärleksdöden? Ladda hem den mesta av hennes musik HÄR gratis och upptäck du också!

blablarismI Never Found My New Resort

blablarisma.d.

Kommentera

