Svåruttalade Nguzunguzu var en av Sónars bästa

De besökte vårt land på nationaldagen och spelade på Debaser Slussen, men jag var dessvärre seg i kroppen och för övrigt hade jag planerat annat, så jag tog tag i det i Spanien istället. Svåruttalade Nguzunguzu var en av Sónars bättre spelningar och jag var glad att jag var där, även om den utlovade intervjun tråkigt nog körde ihop sig för Red Bull Academys ansvariga på plats och fick ställas in. Hur som helst var det glädje, feta beats och härligt gung när Nguzunguzu väl var på plats i Sónar Dôme och det var dans på eftermiddagen till sköna tongångar. Mörkt och ljust på samma gång i ett brett spektra av Chicago juke, UK bass, house, reggaeton, cumbia och givetvis en del hip hop och r&bLA-duon Nguzunguzu består av Daniel Pineda och Asma Maroof och är ansvariga för M.I.A´s Vicki Leekx mixtape som släpptes i slutet av 2010 och som följd på det släppte duon två EP:s Nguzunguzu och Mirage samma år och 2011 följde de upp det med Timesup EP. Idag får ni ta del av deras nya Delerium och Smoke Alarm, som båda är på nya Warm Pulse EP som släppts digitalt, men som 13 augusti ser ljuset i fysik formHippos In Tanks.

Nguzunguzu – Delerium

Nguzunguzu – Smoke Alarm

Kommentera

