Beach House får avrunda Sveriges trista miss

Sverige var ett sämre lag än Ukraina och det var i det perspektivet rätt vinnare, men att släppa in två relativt enkla mål från Sjevtjenko, gjorde det inte bättre. Han är en måltjuv och en fantastiskt duktig sådan, men det kändes som snudd på nybörjarmissar. Särskilt då det är EM och Sverige såg ut att vara småtrötta, nästan oinspirerade. I det perspektivet kändes Beach Houses oförklarliga, småabsurda och märkliga video till Lazuli som en bra inramning för kvällen. En låt som jag uppmärksammades på igår och som för övrigt är med på duons fjärde album Bloom. Hoppas på mirakel för Sverige mot såväl Frankrike, som England. Vill dansa mig svettig av glädje i Barcelona! Imorgon bär det av mot Sónar, vilket blir fantastiskt, men här hemma har musikälskare fullt upp med ett guldbokat Hultsfred, ett klart intressant Summerburst och en prisvärd Täfteåfestival!

Beach House – Lazuli

5 svar to “Beach House får avrunda Sveriges trista miss”

  1. Summerburst var bra ur en kommersiell synvinkel, men vilken saknad av alla kvinnliga dj:s. Ida var där, men Svt ”hann” inte visa något från hennes spelning, illa!!

    • Kan nog bara instämma där och det är en trend jag tycker är trist, det finns mängder av hyllade kvinnliga DJ:s. Nästan likadant överallt, men försvarar inte fenomenet. Sen kan jag tycka att en smash mellan Dans Dakar och Summerburst är vad jag skulle vilja se festivalmässigt. Kommersiellt och alternativt i symbios och med en tanke bortom festen, men gissar att det funkar sådär än så länge i Sverige och får stånga mig vidare i min åsiktskamp. Var Summerburst bra annars?

      • Bra idé där, blanda nya förmågor och okända dj:s tillsammans med kommersiellt gångbara dj:s. Dans dakar får ju nästan aldrig publicitet, riktigt synd. Jag var aldrig på Summerburst, kollade på tv. Jag skulle aldrig betala för att se det där, en speciell klick människor som är där och jag känner mig inte hemma bland den publiken. Dock hade Ida Engberg nästan fått mig att blanda mig med denna publik:)

      • Kan bara känna igen mig i den biten. Håller med om Dans Dakar, men saknar lite intressantare upplägg och tuffare bättre line up. För Summerburst är det som du säger. Adam, Ida, Aril, Cari mfl är bra men lite tunt, 2 Many DJs lite för mycket spelade på senare år och i övrigt lite för många kommersiella för att jag ska gå i brygga. Lockar fel folk och känns som en köpfest, vilket jag tycker är synd. En symbios är vad jag söker, kanske en medveten blandning av Stockholmsnamn likt den katalanska på Sónar, fler nya förmågor och okända dj:s tillsammans med mer kommersiellt gångbara dj:s hade varit perfekt, som vävs samman med bra ljus, ljud, konst, föredrag, workshops och annat som ger en bredd för fler både på scen o i publik. Kanske något popigt elektroniskt också.🙂

  2. Grymt!
    Checka denna video:

Kommentera

