Om en vecka ser jag Die Antwoord live på Sónar

Idag fick jag en ny video i min inbox med sydafrikanska Die Antwoord och då den har delar som YouTube spärrar för användarna, får ni en icke officiell version som är något kortare. Die Antwoord är afrikaans och betyder ”svaret”. Bandet är en lagom provokativ hiphop- / electro -grupp från Kapstaden. Om precis en vecka, nästa lördag ska det bli enormt intressant att se trion igen live på Sónar. Jag gissar att här har vi vår tids The Prodigy, med massivt rave och stor galenskap att vänta i den stora hangaren! Imorgon tänkte jag för övrigt försöka summera Dans Dakar och ge er en bra summering av festivalen, men det är en annan historia!

Die Antwoord – Baby´s On Fire

Kommentera

