En vecka kvar och perfekt att korka upp DJ Hell

Om en vecka är jag i Barcelona och smakar på klubbmusiken i stan, även om Sónar drar igång först på torsdagen. Har redan klart med ett antal intervjuer för festivalen och ska försöka styra upp lite fester också, men redan nu ser det ut att bli ett klassiskt år med stor glädje och extra allt. 2010 var just ett sådant år, ett år jag träffade DJ Hell, hade mängder av bra spelningar i agendan och verkligen fick leka av min danssugna kropp. Helmut Josef Geier, som DJ Hell egentligen heter, ska spela i Barcelona i år igen. På torsdagen spelar på Off-Sónar-festen Watergate 10 years och jag hoppas innerligen att jag kan komma in på det eminenta eventet. Måste. Där spelar också Solomun, Ellen Allien, Tiefschwarz, M.A.N.D.Y., H.O.S.H., Mathias Kaden, HeidiSebo K och Marco Resmann, så det lär bli bra party och en kväll att minnas. Som en aptitretare till DJ Hell kommande spelning i Barcelona och hans kommande Gigolo Music LTD 13 som släpps den 25 Juni, serverar jag en mix från 28 maj, som han gjort för trndmusik.

trndmusik Podcast #1DJ Hell

Kommentera

