Rex Hansson blir en perfekt start på veckan

Att det myllrar av bra små labels och smala kvalitativa artister inom klubbmusik i vårt land är väl knappast någon hemlighet vid det här laget. Jag skulle kunna sluta att konsumera musik och bara lyssna på alla mixar och MP3-spår som kommer till mig och min tid skulle fyllas snabbt. Inte mig emot, men ibland är det lätt att missa guldkornen och därför är det bra att ha bollplank i sitt musiklyssnande. Ett sådant för mig är Sandra Mosh, som jag ofta får uppslag, tips och mycket annat från och som jag ofta sedan spinner vidare på. Under Dans Dakar introducerade hon mig till Thomas Eriksson, som driver den lilla fina labeln Kant Recordings och han i sin tur förmedlade musik till mig som

gled in i mitt liv direkt och som jag inte fick nog av. Den 11 juni släpps debuten She på labeln och även om låten redan nu finns ute i aptitretarkretsar, är det frågan om en relativt välbevarad hemlighet. Rex Hansson är en DJ och producent som baserar sig i Stockholm och som skapar elektronisk musik med utgångspunkten från house och techno men också en blandning av de båda. Modernt, elegant, rent och klassiskt på samma gång och jag tror att vi kommer få många bra dansgolv framöver med Rex Hansson, särskilt om han fortsätter att ge remixuppdrag till bra namn som Patrick Siech. Ska bli kul att få höra mer musik framöver och jag är glad av att vara introducerad till Kant.

Rex Hansson – She

Rex Hansson – She (Patrick Siech Remix)

Kommentera

