I juni är det dags för festivalen Parklife igen

Ett av mina bästa festivalminnen någonsin var 2007, när den lilla alternativa festivalen Parklife intog Grekiska Tavernan i Midsommarkransen. En imponerande line up bestående av Santa Maria, The Honeydrips, Everyday Sensations, Theoretical Girl, Boat Club, Racket and Ball, Dmitry Fyodorov och Choir of Young Believers bidrog men var inte hela sanningen. Lokalens utformning, ruffigheten, stämningen, mitt sällskap, närheten till mina hoods, galen dans i en källare och det underbara vädret gjorde mer och när festivalen återuppstod 2010Kungliga Borgen vid Gärdet var det snudd på omöjligt att överträffa föregående episod. Tyvärr. Visst var det bra med namn som Little Children, Avtalet, Joel Alme, Munnen, Mackaper, Palpitation, Kate Ferencz, Mattias Alkberg och Savage Skulls, men en hel del saknades för att jag skulle bli helt nöjd. Förra året tog festivalen ledsamt nog åter en paus och när de nu i år är tillbaka, är jag på Sónar. Lördagen den 16 juni intar Parklife Lasse i parken vid Hornstull och bokade så långt är Caviare Days och Vasas Flora och Fauna. Biljetter är släppta och kostar 110 kronor om du köper innan, eller 140kr i dörren. Festivalen pågår 16.00-23.00 och därefter blir det efterfest i Southsides källare. Lite mer lagom och inte lika coolt som förorten, vilket gör det lite tråkigare på pappret än så länge. Gissar hur som helst att det blir kul med intressanta bokningar och jag är ledsen att jag missar! Gå om du är i Stockholm!

Caviare Days –You´ll Qualify

Vasas Flora och Fauna – Nog var han en vän

Kommentera

