Wagon Cookin’ kokar bra musik med Kyodai

Det var en smått hemlighetsfull duo som anlände till min inbox idag, men ack så bra och det tog en stund att klura ut vilka de var. Att spanjorerna Javier och Luis Garayalde under snart 12 år skapat soul-jazz-new disco-house under namnet Wagon Cookin’ och förra året släppte albumet Eleven var kanske ingen hemlighet, med det är inte där den här posten tar avstamp. Med skön härlig deep house har bröderna under namnet Kyodai fått tungviktare som Masters At Work, Jimpster och Gilles Peterson på fall och deras 12″ Breaking klättrar snabbt på DJ-listorna. Lilla fina svenska houselabeln Local Talk, som skapats av Mad Mats (Raw Fusion / GAMM) och Tooli (24: HRS), har för sin 12:e release hittat ett guldkorn fler borde få ta del av. Skön loop, en perfekt hook, funky beats och härlig klassisk house som lockar ner mig på mitt mentala dansgolvet. Jag anar att jag kommer att dansa natten igenom i tankarna och jag ser fram emot mer från herrarna. Då video saknas till Kyodais nya låt, får ni också länken till förra årets trevliga EP Mi Rumba och en video med Wagon Cookin’!

Kyodai – Breaking

Kyodai – Mi Rumba

Wagon Cookin’ feat. Odille LimaNo Bossy Girl

Ett svar to “Wagon Cookin’ kokar bra musik med Kyodai”

  1. […] bra med det med skön deep house under namnet Kyodai. Deras 12″ Breaking som jag skrev om i maj, har fortfarande inte fått någon video, men den presenteras lite bättre. Dessutom ser den ut att […]

Kommentera

