Skotska Errors spelar i Stockholm på lördag

Jag minns när jag köpte musiktidningen Clash 2006 och med den kom en skiva, där den skönt befriande låten Songos Ya Mongos! var med. Elektronisk pop med postrocksideal, men med snällare framtoning. Att de var signade till mina favoriter Mogwais skivbolag Rock Action gjorde det knappast sämre och Errors blev en del av mitt liv. Numera i ett ökat tempo mot mer electro och dans, med  Vessels, Battles och Holy Fuck nära i skallen. Nu på lördag den 19 maj kommer de och spelar live i Stockholm och det för första gången i Sverige på det udda spelstället Saltsjöbar. Dessutom är det gratis! Med sitt tredje album Have Some Faith In Magic i bagaget kan det bara bli fantastiskt och enda dilemmat är att det är samma kväll som SebastiAn. Får se hur jag gör, då jag vill se båda. Klona mig?

Errors – Songos Ya Mongos!

Errors – Pleasure Palace

Errors – A Rumour In Africa

Kommentera

