Sister Vanilla måste ges en chans av ditt öra

Bröderna Reid var inte sams men albumet blev ändå fantastiskt och jag satt som förtrollad när deras syster Linda Reid fick låna micken. Moe Tucker är en av mina favoriter på The Jesus And Mary Chains senaste skiva Munki och en låt jag ofta faller tillbaka till. När Linda Reid 2005 släppte albumet Little Pop Rock, gjorde hon det under namnet Sister Vanilla och jag trodde att här var en början på något nytt och intressant. Ett album som ligger nära The Jesus And Mary Chain och definitivt en skiva att upptäcka. Speciellt då Ben Lurie, Jim Reid och William Reid var inblandade i mycket i skapandeprocessen. Kanske inte så originellt och flera spår har redan gjorts av Freeheat, men det är bra och det är synd att systern inte fortsatte med eget material. Indie som jag skulle njuta av max om den dök upp igen, men får hålla till godo med lite gammal skåpmat. Undrar för övrigt om det kommer något mer album från The Jesus And Mary Chain, eller om det är färdiglekt i studion.

Sister VanillaCan´t Stop The Rock

Kommentera

