Renarts franska techno pulserar längs vägarna

Det franska skivbolaget Cracki Records tyckte att jag borde kika närmare på deras musik och med uppmaningen i sinnet tog jag mig ann deras senaste utgåva. Lekfull, psykedelisk lugn techno med djupa house-tonersom tar sig fram i ett vackert böljande landskap, men där det växlas upp och resan går vidare mot den pulserande staden. Det är enkelt, melodiskt, fridfullt och med en känsla som andas såväl Köln, Lyon, som Tromsö. Producenten Frédéric Destres från Lille skapar under namnet Renart takter som fått aktade namn som Rone, Seth Troxler, Luciano, Soma Records, M.A.N.D.Y. och många fler att falla dit och jag är inte sen på att hänga med på resan. Den 23 april släpptes Petits Charmes – EP och jag hoppas att det kommer mer snart från den unga duktiga fransmannen. Råkar ni vara i Frankrike 16-22 maj, pricka in Nuits Sonores 2012 i Lyon. Renart är en av många bra artister som spelar på festivalen!

Renart – Petits Charmes – EP

Renart – Voyage Chromatique

Kommentera

