DROKK är ett namn du bara inte får missa

Är inne i ett stim av elektronisk musik och hittar varje dag nya namn att botanisera mig vidare i. Känns bra inför kommande Dans Dakar, Sónar och förhoppningsvis också Bloc, då det är smörgåsbord av kreativitet som väntar. Idag fastnade jag lite extra i Portisheads Geoff Barrows nya projekt DROKK, där han tillsammans med Ben Salisbury gör musik inspirerad av Mega-City One. Klassisk elektronisk futurism med en hotfull känsla av den mörka urbana världen, som jag vill upptäcka mer av och jag gillar deras old school i modern tappning med känslan av ett soundtrack. Kavinsky, Global Communication, Daft Punk, Trent Reznor och Boards Of Canada är alla namn som kryper fram i tankarna och jag vill ha mer av allt. Albumet Drokk: Music inspired by Mega-City One släppt på Invada idag och kan hittas bland annat HÄR! För övrigt klurar jag som bäst på hur jag ska kunna få råd och tid att stanna kvar i Barcelona efter Sónar och fira midsommar tillsammans med Portishead som spelar live i staden.

DROKK – Exhale

DROKK  – Justice One

Kommentera

