Squarepusher ger en annorlunda upplevelse

Ibland blir jag sådär härligt glad som oftast bara barn blir när jag får musik i min brevlåda. Idag var en sådan dag. Squarepusher har ju nyligen figurerat i min blogg, då han släpper nytt album som visserligen flyttats fram lite till den 14/15 maj. Skivan heter Ufabulum och kan beställas redan nu på Warps hemsida i flera olika format. Redan nu står det klart att det kommer att bli något utöver det vanliga och en upplevelse man sent glömmer. Alternativ experimentell elektronisk musik med drag av drum’n’bass med smak av tung jazzig fusion och närhet till mörk filmmusik. Inte långt från Aphex Twin och i kombination av futuriskt hotande neonljus. Skrämmande, framtidsdrivande, men hoppfullt på samma gång. Kan inte bli fel och kommer att bli fantastiskt live tror jag och jag kommer bergis dansa som besatt. Hoppas att det blir både Bloc i London och Sónar i Barcelona! Måste bara få till en intervju med honom!

Squarepusher – Dark Steering

Kommentera

