Trött kropp och själ piggas upp med Gui Boratto

Minns inte när jag hörde honom första gången, men vet att det var under 2003 när han hade remixat någon låt på soundtracket till City Of God, som jag gillade. Mitt intresse växte och jag hörde mer och mer omkring honom och när hans fantastiska låt Beautiful Life kom 2007 var jag totalt fast i hans musik. Gui Boratto är från Sao Paolo i Brasilien och skapar techno, house och minimal med brasilianska rötter som etsar sig fast. Han har gett ut på respekterade labels som Kompakt, K2 och Cocoon, är en bra DJ och är ett namn jag rankar högt i klubbmusiken. Den funkar perfekt i bilen, när jag är deprimerade eller när jag vill ut på fest och behöver kickas igång. Eget material eller i en remix. Musik att upptäcka, bli glad av och dansa sig svett till

Gui Boratto – No Turning Back

Gui Boratto – Beautiful Life

Kommentera

