Led Zeppelin är allt som behövs under påsken

Kände länge efter och funderade en del om vad jag skulle skriva om idag, storhelg och allt, men kom till slut fram till att dagens post inte skulle få bli något större i arbetsaspekt och att det skulle få bli en kär gammal favorit. Skulle kunna skriva milslånga texter och hylla bandet rad efter rad, men tar det lugnt och harmoniskt och nöjer mig med att säga att det är bland det bästa som finns. Räcker med det och jag rekommenderar er att läsa When Giants Walked the Earth: A Biography Of Led Zeppelin och lyssna in er på deras album Led Zeppelin, II, III och IV, Houses Of The Holy och Physical Graffiti för mer vetande och njutning. I veckan som kommer börjar jag måla min fondvägg med mästaren John Bonham och så fort jag har slantar gaddar jag in de fyra symbolerna. Nördig och beroende? Ja, men samtidigt är Led Zeppelins låtskatt en guldgruva och jag kan inte få nog av dynamiken i bandet och Bonhams trummor.

Led ZeppelinDazed And Confused

Led ZeppelinNo Quarter

Led ZeppelinImmigrant Song

Led ZeppelinMoby Dick

Led ZeppelinKashmir

Led ZeppelinStairway To Heaven

Kommentera

