En lugn måndag med Extrawelt är klart trevligt

Via Max Coopers fantastiska musik lyckades jag leda mig själv vidare till en skatt jag hade glömt bort. Tyska duon Arne Schaffhausen och Wayan Rabe skapar under namnen Extrawelt och Midi Miliz smal underbar elektronisk musik jag känner mig harmonisk med. Sedan 90-talets slut har de skapat smal techno som hypnotiserar mig och får mig att dansa av glädje. Har framförallt fastnat för Extrawelts pampiga ljudbild och ger er därför en bra måndagskväll med herrarna från Hamburg. Sagt det förut och säger det igen. Här är en  akt jag vill klubba till i sommar och jag vill inget hellre än att de kommer till Sónar!

Extrawelt8000

Extrawelt – Soopertrack

Extrawelt – Was Übrig Bleibt

Kommentera

