Kvällen spenderar jag med Porcelain Raft

Har haft en vecka med mängder av ny spännande musik som mer eller mindre har ramlat in i mitt liv. Allt har definitivt inte varit bra, men det som varit bra har varit fantastiskt bra. Tidigare i år släppte Mauro Remiddi via sitt alter ego Porcelain Raft albumet Strange Weekend på suveräna labeln Secretly Canadian. Han är en eftertänksam, ödmjuk och driftig man som bor i London med ursprung i Rom och som vid 37 års ålder hittat ett uttryck som speglar hans själ. Ambient pop med drag av psykadelisk shoegaze som drar mot chillwave, elektronisk indie eller som han själv säger sleepwalking pop. Med en känsla av att vara på resande fot där rotlösheten är stor och upptäckarglädjen hela tiden närvarande. Musik du bara vill ha mer av i sin nyans mellan Neon Indian, Beach House och M83. Jag känner mig nära i uttrycket och inspireras. En av årets skivor så långt och jag hoppas Porcelain Raft kommer tillbaka till Stockholm inom en hyfsat nära framtid.

Porcelain Raft – Unless You Speak From Your Heart

Porcelain RaftSomething In Between

Kommentera

