Så har det blivit dags för lite Tropic Of Cancer

När jag tillfälligt evakuerades till Bredäng i höstas hittade jag ett band på Myspace som bet sig fast i mitt smakregister. De skulle dessutom besöka Landet och klubben Kärleksdöden någon vecka senare och jag planerade in, men när det väl blev dags tröt orken och jag fick ledsamt nog lämna walk over. Trist men sånt är livet. Hur som helst skapar Camella Lobo och Juan Mendez under namnet Tropic Of Cancer en behaglig symmetri jag vill ha mer av. Lågmäld men svängig indietronica som passerat igenom filter av shoegaze och minimalistisk post-punk där Boards Of Canada och Broadcast samsats kring reglagen. 28 februari släpptes senaste singeln Be Brave, en av två låtar  jag serverar er här idag, då för få noterat det eminenta bandet! Inte lika bra som Henry Miller men definitivt värda att upptäckas!

Tropic Of Cancer – The Dull Age

Tropic Of CancerBe Brave

 

Kommentera

