2012 blir riktigt spännande med Squarepusher

Han har sedan starten varit i framkanten för alternativ elektronisk musik, med sin experimentella drum’n’bass med en smak av tung jazzig fusion som bitvis känns som filmmusik. Han har alltid utvecklats och ofta förvånat, men sällan gjort mig besviken. Tror knappast jag blir det nu heller. Tom Jenkinson, eller Squarepusher som han är mer känd som, släpper nytt album och kommer bjuda på en ny intressant liveshow som ska vara något utöver det vanliga. Skivan heter Ufabulum och släpps den 15 maj. Kommer att bli coolt live och hoppas att det blir både Bloc i London och Sónar i Barcelona för min del!

”I’ve started thinking about pure electronic music again. Something very melodic, very aggressive”

SquarepusherBeep Street

Ett svar to “2012 blir riktigt spännande med Squarepusher”

  1. […] barn blir när jag får musik i min brevlåda. Idag var en sådan dag. Squarepusher har ju nyligen figurerat i min blogg, då han släpper nytt album som visserligen flyttats fram lite till den 14/15 maj. Skivan heter […]

Kommentera

