Frida Hyvönen ute med ny singel spelar live

Hon knep hur lätt som helst en plats på min årslista för 2011 års bästa spelningar och jag var oerhört glad att jag fick se henne på Vitabergsparkens scen! Frida Hyvönen är en förtrollande scenartist, en dramatisk pianist och underbar textförfattare. En svensk Regina Spektor, Tori Amos eller varför inte Fiona Apple? Pampigt som få och med en fyllig ljudbild som målar tavlan komplett, men samtidigt ödmjuk. Snart är det dags för mer från Sveriges pianodrottning, då hon beger sig ut på en turné som startar i april och når Stockholm och Södra Teatern 1 och 2 maj. Förutom turnén kommer hon den 18 april att släppa sin tredje skiva To The Soul spelades in under sommaren och hösten 2011 i samarbete med Jari Haapalainen och lär vara med i mångas summeringar för året om jag ska spå framtiden. Biljetter till Stockholm är släppta och kan köpas HÄR och kostar 310 kronor + serviceavgifter. Gå om du kan, för hon är fantastisk!

Frida Hyvönen – Terribly Dark

2 svar to “Frida Hyvönen ute med ny singel spelar live”

  1. Hej! Lyssna gärna på min ”Visit to Vienna” cover!

    Ha det bäst!

Kommentera

