Anna Calvi serverar oss Jezebel på franska

13.15 landade en fransk version av hennes bästa låtar i min inbox och jag kände att en publikation var nödvändigt. Hon har redan placerat sig på mina årslistor för album och live, samt är på gång att vara med bland årets låtar också. Ett märkligt nog ganska ignorerat namn bland svenska årslistor och tyvärr relativt okänd för publiken i stort, men betydligt större utanför Sverige och med en hängiven fanskara. Brittiska Anna Calvi var nominerad bland namnen för Sound of 2011 av BBC och jag trodde fler än vad som blev fallet skulle fastna för Twickenhamns sångfågel. Excentrisk, dramatisk och trevande letar hon sig fram till min själ med musik som är glädjande och skrämmande på samma gång. Jezebel (Version Française) har producerats av Rob Ellis och släpps den 20e februari både digitalt och på vinyl.

Anna Calvi – Jezebel (Version Française)

Kommentera

