Årslista 2011 – del 2 – 25 ytterligare bra album

Att sammanställa året och rangordna är i stort sett omöjligt, ändå verkar alla musiknördar göra det som princip. Så gör jag ofta själv, men musik är stämningsbaserat och jag gillar skivor olika beroende på hur jag känner mig, därför väljer jag bort placeringar och tittar på vad helheten behagar vid flera tillfällen. Att plocka ut 25 stycken i det sammanhanget var riktigt svårt och därför blir det i dagens post en efterbörd på ytterligare 25 album. Sådant som är bra, men som föll ut när jag mejslade ut min första lista. Kanske skulle någon varit med första posten, men samtidigt blir min summering mer rättfärdigad, även om det säkert saknas någon jag helt glömt bort. Hur som helst är det en bra lista av musik och återigen får ni den även i Spotify-format, men tyvärr saknas Over The Rhine. De fanns inte där, vilket är synd på ett så bra album, men länken är till en stream från deras hemsida. Så bara att botanisera sig i musiken och lyssna in nya favoriter. Nästa listpost serveras kommer att bjuda på 2011 års 25 bästa spelningar.

25 till bra album från 2011 [m Spotify-länk]

Alessi’s ArkTime Travel

ApparatThe Devil’s Walk

Atlas SoundParallax

Bon IverBon Iver

Kate Bush50 Words For Snow

Catherine A.D.Communion

Class ActressRapproacher

Cut CopyZonoscope

Death In VegasTrans-Love Energies

FeistMetals

Florence + The MachineCeremonials

Foster The PeopleTorches

James BlakeJames Blake

Jessica 6See The Light

KorallrevenAn Album By Korallreven

Thurston MooreDemolished Thoughts

MetronomyThe English Riviera

No JoyGhost Blonde

Over The RhineThe Long Surrender

Pascal och Mattias AlkbergAllt det här

PlanningtorockW

The DecemberistsThe King Is Dead

The Joy FormidableThe Big Roar

Veronica FallsVeronica Falls

WidowspeakWidowspeak

Ett svar to “Årslista 2011 – del 2 – 25 ytterligare bra album”

  1. […] var han med i min årssummering över bra skivor med sitt album The Devil’s Walk och kanske blir det dags igen nu 2013 för den […]

Kommentera

