Helgen v 48 höll jag helt på att glömma bort

Inte för att jag är speciellt traditionsenlig eller följer maniskt högtider och firade, men i år kände jag att bob hunds Helgen v. 48 skulle få dyka upp i bloggen. Passar bra med ett gäng före detta outsiders i sammanhanget. Varit en bra vecka med EMA och Class Acress i min agenda, men var var publiken? Känt samma sak flera gånger det senaste halvåret oavsett genrer och spelställe, att när det kommer till nya intressanta namn som säljer slut på kontinenten, hyllas i artiklar, eller är med på årslistors toppskikt, att Stockholm står som ett frågetecken ofta utan vetskap om artisten i fråga. Andra artister som inte är speciellt märkvärdiga och som nästan spelats sönder kan ha kö runt kvarteret. Är det för mycket live? Väljer folk i allmänhet hellre ett säkert kort framför det okända? Är vi rädda för nyheter och upptäckande? Är Stockholm för bekvämt? Har kanske jag helt fel smak? Frågorna är många och ska återkomma i ämnet framöver i mina summeringar, men funderar vidare med bob hund.

bob hundHelgen v. 48

Kommentera

