Anar godsaker från Black Strobe framöver

Är usel på uppdatera bloggeriet för tillfället, men har mina anledningar och ser ljuset i tunneln med en bättring snart. Förhoppningsvis ska jag även bli bättre i mina redogörelser, mina livebesök och mitt lyssnade genom högen av ny musik. Hur som helst var jag förra helgen på en fantastiskt bra spelning, då Black Strobes Arnaud Rebotini besökte Stockholm och Slakthuset. Riktigt kul var det med bra stämning i en perfekt lokal och fransmannen skakade om Globen och dess närområden i triumf. Det var ett tag sedan jag upplevde en sådan ikonbokning som levde upp till namnet. Förra måndagen släppte för övrigt Arnaud Rebotini nytt material med Another Time, Another Place på eminenta !K7. EP:n gav en liten försmak om vilken riktning han och Black Strobe är på väg och lördagens spelning bekräftade bara bilden. Genast sugen på mer mörk house smaksatt med electroclash, lite synth och med ett episkt sound. 2012 kan bara bli ett bra musikår och med mycket klubbtoner.

Arnaud RebotiniAnother Time, Another Place

Black StrobeMe & Madonna

Ett svar to “Anar godsaker från Black Strobe framöver”

  1. […] med boogievibbar smaksatt med electroclashens attityd. Arnaud Rebotini kom hur som helst på besök i Stockholm och Slakthuset och dansen lockades fram. Riktigt bra blev det och fransmannen såg till […]

Kommentera

