Agoria på Sónar 2011 var en perfekt glädjehöjare

2009 avslutade Agoria Sónar sist på fredagsnatten, eller det var faktiskt morgonen, med ett euforiskt set och på årets festival var förväntningarna stora. Jag skulle få en intervju med Sébastien Devaud som han egentligen heter, men han hann inte med det och vi var båda ledsna över det, men han lovade mig tid framöver när vi ses. Under sommaren har han varit inlåst en del i sin studio i Lyon och kommer presentera en del nytt och intressant framöver. Jag hoppas även att han kan komma till vårt land och ge oss en del dans i höst, då det vore på tiden. I Barcelona hade han ett eftermiddagsset och jag tvivlade lite på förutsättningarna till sann magi, men fick trevligt nog fel och dansade leende hela eftermiddagen till fina toner.

Fransmannen blir mer och mer som sin landsman, upptäckare och ”storebror” Laurent Garnier i skaparglädjen och han höll hov inför en peppad publik. Det var extra kul att höra en klassiskt uppbyggd spelning med soft stämning där partyt flödade och glädjen var stor, trots avsaknaden av kioskvältare i hans housiga tech. Jag fick några veckor senare tillgång till hans set på Soundcloud, men tyvärr var det bara exklusivt för mig och ett antal till, utan nedladdningsfunktion, så bloggen blir utan ljudspår. Istället serverar jag den eminenta 19 låtar långa spellistan och två längre videoklipp från YouTube, där jag själv faktiskt skymtar förbi. Agoria gav oss en av Sónars bättre spelningar och det var härligt att vara där!

Agoria @ Sonar by Day 2011 i Barcelona (tyvärr inget ljudspår, men det kan komma att ändras framöver)

DollkrautLoot
Logic SystemCrash (DJ Harvey rmx)
Tiger & WoodsDeflowered
MampoVillage
J.Philip feat Lailah ReichFever (KRL Rmx)
Tiger & WoodsGin Nation
High Powered BoysUdon (Julio Bashmore Sax-Dub)
AutechreBootleg
TrickyTime To Dance (Maya Jane Coles remix)
ComposerCheck Chuck
Agoria feat Scalde Singing (Dixon edit)
Virgo FourIt’s A Crime (Caribou remix)
PionalWhere Eagles Dare
LoneCloud 909
AgoriaPanta Rei (Balearic mix)
Todd TerjeRagysh
RoneSo So So
Lucky PaulTought We Were Alone (Money vs Gold rmx)
Bocca GrandeProcedere

Agoria @ Sonar by Day 2011 (Part 1 of 2)

Agoria @ Sonar by Day 2011 (Part 1 of 2)

Kommentera

