Arcade Fire och Rekyl gjorde min fredagskväll

Igår drog Popaganda igång och redan första dagen var det imponerande program, även om det inte var fulländat för att jag skulle bli helt tillfreds. Det var bra men lagom tills sista akten visade vart skåpet skulle stå. Jag nöjer mig därför i dagens post att hylla kanadensarna Arcade Fire då de var överlägsna. Efter kvällens program fanns det mängder av festalternativ för den sugne och jag valde i det sammanhanget bort de officiella, för en under dog på närmare håll. Jag drog till Trädgården och fick där en nostalgikväll jag sent kommer att glömma och som var fantastiskt bra! Rekyls garage-kväll hade det mesta och dessutom var det mina vänner Boj Lucki och Toni Bassi från MIR Crew och Alf Tumble som alla bidrog till att toppa pulsen och tempen på dansgolvet. Eufori och riktigt kul! Härlig start på en bra festivalhelg och dessutom fint väder och varmt!

Arcade FireReady To Start, live @ Popaganda

Kommentera

