Blivit dags för sommarfinal med Popaganda

Visst kommer värmen, glädjen och festen att fortsätta, men det är trots allt sista helgen i augusti och vanligtvis brukar det ses som avslutningen av sommaren. Popaganda är för tidpunkten en relativt ny men fin tradition och under fredagen och lördagen blir det musik i mängder i vår huvudstad då festivalen drar förbi i våra liv. Visst kan jag inför årets festival sakna något namn för att bli helt exalterad, men samtidigt vet jag att det kommer att bli kul och ser fantastiskt mycket fram emot spelningar med Arcade Fire, Midlake, Lykke Li, Delorean, Säkert! och The Go! Team. Sen hoppas jag att jag hinner till Cults och Henrik Berggren, då båda var för sig är klart intressanta namn. Osäker om jag drar vidare på efterfest och vilket jag i så fall väljer, här finns det ju fler fester än festivalens och programmen är klart intressanta i flera fall, just nu spelar jag mellan Färgfabriken, Debaser Medis el Slussen, Marie Laveau och Trädgårdens fredagsevent. Blir säkert bra i slutänden, men alltid svårt att välja! Finns fortfarande lite biljetter kvar till festivalen, så köp och fira av sommarens sista helg med mig och ett gäng till, innan september tågar in och hösten tar vid!

Spelschema för Popaganda 2011

Arcade FireReady To Start

Kommentera

