Sex dagar till Blood Red Shoes trummor är sålda

Ett band som jag hela tiden faller tillbaka till är den underbara duon Blood Red Shoes som jag bara inte kan få nog av. Med musik i samma spann som The Kills, Matt And Kim och The White Stripes med inspireration från Sonic YouthLed Zeppelin och en hel del andra sköna alternativa punk-, indie och rockband går det bara inte att förneka bandet. Drömmer mig ofta tillbaka till deras fantastiska gig i Brighton i december förra året och hoppas på ett återseende snart.

Såg hur som helst för ett par dagar sen i min post att bandet just nu säljer ut något jag vill ha, men dessvärre inte ens kan buda på då plånboken är tom. Däremot har du chansen att köpa in det åt mig och ge det till mig sen då det ligger ute på e-Bay för försäljning. Steven Ansells trumset Tama Superstar Custom som köptes 2007 och har turnerat kring 350 spelningar eller mer, som användes under inspelningarna av såväl Box Of Secrets, som Fire Like This och är med i de flesta av bandets musikvideos är nu till salu. Det är i pianosvart färg förmodligen i björk, med en 22″ bastrumma, 12″ och 13 ” hängpukor och en 16″ golvpuka med ben. Visst saknas en del för att bli komplett och det har en del kosmetiska skador efter att ha kastats runt på spelningar plus det finns lite smårepor och några mörka brännmärken inuti bastrumman när det blev slickat av lågorna i videoinspelningen till Light It Up. Även om så är fallet, är det det enda trumbatteri Steven Ansell någonsin har ägt och då han precis köpt ett nytt ser han gärna att någon annan får ta över stafettpinnen och jag blir gärna den personen. Skickas vart som helst i hela världen så Stockholm är inga problem, men köparen får stå för frakten. Bud lägger ni HÄR och jag ser fram emot en ny leksak framöver!

Blood Red ShoesLight It Up

Blood Red ShoesIt´s Getting Boring By The Sea

Blood Red ShoesColours Fade

Kommentera

