Frida Hyvönen spelar på Parkteatern ikväll

Fick nästan panik när jag insåg att jag förträngt en av årets spelningar, en spelning som jag varit lite ledsen för att jag kommer delvis att missa för att jag jobbar. Samtidigt hoppas jag att jag hinner se en del av den och att SMHI också tycker det är en bra idé då jag verkligen sett fram emot det här. Redan när debutalbumet Until Death Comes släpptes 2005 var hon en av de mest lovande och intressantaste debutanterna på länge och jag var snart fast i hennes musik. När Silence is wild släpptes hösten 2008 fortsatte hyllningarna för Sveriges pianodrottning Frida Hyvönen. En svensk Regina Spektor, Tori Amos eller varför inte Fiona Apple? Lite i samma anda som Anna von Hausswolff och som med en fyllig ljudbild och magiska texter tar en med på en resa i hennes inre som stundtals tenderar att röra vid Phil Spectors pampighet. 19.00 är det dags för Vitabergsparkens scen att få emotionellt besök av Frida Hyvönen, se till att vara där om du är i Stockholm!

Frida Hyvönen och Markus KrunegårdDirty Dancing

Kommentera

