Patrick Wolf kommer till Stockholm i November

Jag har inte fallit helt än, men jag gillar mycket av det jag hört och tilltalas av det han gör musikmässigt. Att han sen verkar vara en vettig person gör inte saken sämre och jag vet att många tilltalas av hans fina musik och känner mig klart tvingad att berätta att för er kommer det bra tillfällen framöver att se honom live. Patrick Wolf är en violinist /singer-songwriter från södra London som började experimentera med musik redan som elvaåring. Han använder en mängd olika instrument i sin musik, oftast ukulele, piano och viola och är känd för att kombinera elektroniska bitar med klassiska instrument och tangerar allt från indiepop, electronica, new romantic till techno-pop. Debuten kom 2003 och fem skivor har det blivit, som har märkligt nog fått passera relativt obemärkt trots jag normalt sett gillar den typen av kreativitet och personlighet han står för. Hur som helst är det aldrig för sent att ändra sig och i november får jag helt klart fundera om jag inte ska se honom live då han besöker Skandinavien. 10 november är det Vega och Köpenhamn, 11:e besöker han Debaser Medis i Stockholm och den 12:e är det Parkteatret i Oslo som föräras. Biljetter är släppta till samtliga spelställe och i Stockholm kostar det 210 kronor plus förköp. Något jag helt klart borde skrapa fram, då jag vill gå och vore inte fel att få höra Together live! Lär bli fantastiskt!

Patrick WolfHard Times

Patrick Wolf – Time Of My Life

5 svar to “Patrick Wolf kommer till Stockholm i November”

  1. YEEEEEY!11111111111:DDDDD

  2. bästa bloggen i mitt liv! hade missat så mycket bra om det inte var för dig! nu ska jag köpa biljett😀

    • Härligt! Mitt syfte o glädjen sprider sig. Får ta mig i kragen o handla en plåt jag med. Din blogg är ju fantastiskt rolig läsning btw! Amazon är för övrigt bra, aldrig krånglat för min del, smidiga och snabba! Blev det Roskilde, eller vad hände?😛

      • Det tycker jag!
        Haha… vad bra! Blir alltid så rädd när jag ska köpa från sidor jag inte använt innan. Neej blev inget roskilde, hann inte med tiden😦 Men åker till hultsfred imorgon i alla fall så är väl bättre än inget.

Kommentera

