Rigas nya singel These Days är ute nu

Imorgon måndag är tanken att jag ska börja rapportera från Sónar. Det finns ju mängder att ta av och det har senarelagts lite av personliga själ, samtidigt har inte det vanliga musikflödet stannat av och någonstans måste jag börja. Hur som helst fick jag precis lagom till Spanien-resan ett mail från Henrik von Euler som ni kanske känner igen från kollektivet Moder Jords Massiva, labeln Flora & Fauna, eller ännu hellre i egna projektet Rigas. Många bra låtar har det blivit genom åren och med skönt popiga These Days som släpptes i veckan, fortsätter han att övertyga mig om att fler måste få ta del av hans musik. En något vemodig låt som smälter in i mitt liv perfekt med sin känsla av att vara oövervinnelig i saknaden och sökandet efter någon eller något som försvunnit i ens liv. Det är första singeln från Rigas kommande album Bring The Dead som kommer i september. Om nu inte musiken vore nog, har Henrik oerhört givmild och gett mig möjlighet att dela ut sångenMP3-format. Så varsågod kära läsare, bara att kicka igång efter midsommarhelgen och gissningsvis kan ni planera in en releasefestLilla Ukraina i september.

RigasThese Days [MP3]

Kommentera

