En festival i London lockar mig till resa rejält

Om det är ett band jag verkligen vill se i sommar, så är det Portishead. Bandet kommer till Roskilde och spelprogrammet dit är med denna sista bokning helt sjukt bra. Tyvärr jobbar jag hela den helgen, dessutom råkar det vara slutsålt och jag har inte heller råd. Känns riktigt trist och det lär bli kanske den bästa festivalen för året och grattis ni som ska dit! Hur som helst får jag en ny chans om jag har pengar till helgen den 23 och 24 juli, då Portishead tar sig in på fantastiska Alexandra Palace i London med ett gäng grymma artister för att presentera den första I´ll Be Your Mirror tillsammans med den eminenta arrangören ATP. Festivalen är en tillställning där huvudakten ska handplocka musik, film och konst som ska framträda i programmet. Bokade till London är förutom två spelningar med Portishead, underbara PJ Harvey, Grinderman, Swans, Beach House, MF DOOM, Caribou, The Books, God Speed You! Black EmperorCompany Flow, Alan Moore & Stephen O’Malley, Factory Floor, Liars, The Telescopes, Beak>, DD/MM/YYYY, The Passion Of Joan D Arc, Foot Village, Scum och Anika och även om helgbiljetterna är slut ska det fortfarande finnas dagbiljetter för båda dagarna kvar. Ska jag åka? Ladda hem underbara mixen nedan, lyssna, njut och hjälp mig ta ställning i frågan! Måste vinna en slant!

ATP I’ll Be Your Mirror London Mixtape

Kommentera

