Koloni Records är en label för Sónar

Jag är i Spanien och upplever en stad som kokar över på klubbmusik. Idag har redan Agoria rivit av ett galant technoset och Four Tet var inte mycket sämre i Barcelonas värme. Och det mitt på eftermiddagen! Jag har också träffat mängder av intressanta människor och många av dem har varit musiker och fler ska det bli de närmaste dagarna. Ikväll väntar Jackmaster och mycket dans till bland annat fantastiska Aphex Twin som helt säkert kommer att göra något härligt och galet, utöver det vanliga. Sónar står i full blom och klubbmusiken spelas till max. En jag träffat och som visat att Sverige är med på kartan är Johan, som är en av aktörerna bakom Koloni Records. En skön label som strävar efter att leverera intressant klubbmusik som får dig att dansa dig till extas genom genrer som techno, electro, house och ambient. Därför känns det klart värdigt att kasta in en av etikettens stora releasenamn i min post, svenska Thomas Andersson som även är ett av emineta BPitch Controls affishnamn och som alltid brukar leverera hög klass. Han ligger både mig och Sónar om hjärtat, vilket gör att Koloni Records blir ett bra namn att ta upp så här under festivalen och något ni andra bör kolla upp!

Thomas AnderssonSea Of Balls

Kommentera

