En söndag där det vilas i form med Pluras kök

I väntan på att min summering av gårdagens fantastiska Dans Dakar ska bli klar och planeringen för kvällens Soma har fallit på plats, har jag slöat en del och tagit det lugnt. Något min kropp krävde och som varit skönt. Det kändes i det sammanhanget perfekt att riva av det sista avsnittet i den avslappnade matlagningsserien Pluras kök, som i år flyttat in i TV3:s tablå och finns på TV3 Play. En perfekt avkoppling med 45 minuter långa avsnitt om 8 program. Inspirerande, personligt och inte alltför perfekt, med Plura Jonsson, hans bror Carla och en hel drös gäster.  Det bjuds det på mängder av musik och gastronomi, men Mauro Scocco som parhäst är saknad och förra omgången var klart bättre, men det är ändå sevärt och jag blir sugen på att testa några av recepten. En svaghet är när reklamen dyker upp, men då  går du på toa, smsar dina vänner om programmet, eller fixar mackan och teet. Se alla avsnitten och kolla extraklippen i lugn takt. Årets gäster har bland annat varit Timbuktu, Johan Ulveson, Titiyo och Elin Klinga. I sista programmet dyker Mauro Scocco upp och väl där river han av sin nya singel Jag saknar oss, som kanske inte är min största favorit, men det får bli ett bra och värdigt slut av den här posten.

Mauro ScoccoJag saknar oss

Kommentera

