Rejäl helg i Stockholm för klubbmusik

Hade en fantastisk med förfest till Dans Dakar igår, med mina favoriter Boeoes Kaelstigen som spindeln i nätet och som blev utgångspunkten för en kväll som bjöd på Style Of Eye, Festa Med Killar, La Petite Putain, Den Svenska Björnstammen och Oscar Wedrén. Själv gillade jag Boeoes Kaelstigen och Den Svenska Björnstammen mest, då tempot var högt och Strand fylldes snabbt. Festa Med Killar tappade däremot fart tycker jag och jag kände att de hellre skulle inlett kvällen. Inte dåligt men inte min kopp te för kvällen. Men jag lämnar härmed fredagen och hastar in mot vår härliga solskenslördag där klubbmusiken aldrig verkar ta slut.

Ute på Frescati vid Stockholms Universitet håller Dans Dakar hov, sen finns det fler intressanta klubbar inne i stan och sen ynglar festerna av sig med flera medlemsklubbar där det dansas fram till tidig morgon. 420 Group har holländska DJ Madskillz som huvudattraktion ute i Bromma och jag tror det fortfarande går att bli medlem, för Detroits vänner som arrangerar The Office med New York-DJ:n Levon Vincent också det i Bromma är registreringen helt stängd. Sen ska det visst bli något soundsystem utanför festivalområdet på Stora Skuggans Dansbana när Boys Noize drar igång. Självdrar jag mot Västberga och Kruthuset där Simon Haydo, Serge och Kornél Kovács underhåller från 23.00, fram till 09.00. Det kostar 80 kronor Kruthuset med Dans Dakar-armband, 160 kronor utan i entré och den pågår från 23.00 fram till 09.00! Glöm inte att bli medlem HÄR, annars kommer du inte in!

Kommentera

