WOW slår på stort och presenterar Prince

Jag visste det redan på förhand att Way Out West skulle bli bra i bokningsväg, men ändå valde jag bort Göteborg i år när det gäller musik och nu får jag betala ett högt pris. Kan ju fortfarande ändra på mina planer och om jag får ett bra musikkneg kan jag alltid åka ner och jobba som jag brukar göra. Jag måste klart överväga det och särskilt efter dagens presenterade bokning. Prince. Ett namn jag velat se i många år och missade förra året på Roskilde, då jag hade annat för mig och jag har inte pengarna till allt. Även om jag önskar jag hade.

Prince är ett av våra största musikaliska genier och det är första gången någonsin han spelar på en svensk festival. Soul, funk, rock, gospel ryms i denna lilla kropp och du som ska dit kan bara glädja dig till max. Missade honom på Debaser för något år sen och måste ta tag i frågan asap! Way Out West börjar närma sig titeln bästa festival i Sverige om man ser till bokningarna och jag vill dit! 11-13 augusti är det dags och klara artister sen tidigare är Kanye West, PulpRobyn, Thåström, Fleet Foxes, Empire Of The Sun, Säkert!, Q-Tip, Tiësto, Wiz Khalifa, Edward Sharpe & The Magnetic Zeros, Janelle Monáe, Noah And The WhaleAriel Pink’s Haunted Graffiti, Explosion In The Sky, Santigold, Fake Blood, The Jayhawks, Warpaint, James Blake, Jamie Woon, Matthew Dear, Deathcrush, Puro Instinct, Low, Timbre Timbre, Totally Enormous Exstinct Dinosaurs, OFF!, Koreless, Yuck, About Group, D/R/U/G/S, Destroyer, Wu Lyf, The Avett Brothers, Butch, Zola Jesus, Twin Shadow och Glasser! Lugers skyddslingar Way Out West ser ut att fortsätta dominera festival-Sverige och det lär bli fler än fem tillfällen. Ett festivalpass kostar 1395 + serviceavgift och då får du mycket musik för pengarna! Årets förlorare tror jag fortfarande blir Peace & Love, Siesta!, Putte i parken som alla har lite för tråkiga och precis lagom program för att locka mig. Samtidigt verkar festivalpubliken vara lite ologisk och jag tror att Peace & Love med Bob Dylan, Deadmau5, Kings Of Leon med flera, kommer att plocka publik trots allt och kanske är jag så avig för att jag sett det mesta av deras bokningar förut? Jag tycker både Arvika och Hultsfred är mer intressanta, men frågan är om de kommer att gå ihop när konkurrensen är löjligt hård och de är för alternativa. Sommaren kommer att bli en nervpress för flera arrangörer, men gissningsvis inte för Göteborgs gigant. Tre av mina favoriter på Way Out West förutom Prince, får ni nedan! Åk om ni kan!

PulpDo You Remember The First Time?

WarpaintUndertow

Zola JesusSea Talk

Kommentera

