Planningtorock släpper sitt album W på fredag

Nu på fredag den 27 maj önskar jag att jag kunde åka till Spanien, då den fantastiska festivalen Primavera Sound i Barcelona drar igång. Samtidigt får jag spara lite på slantarna och energin för snart är det dags för Sónar som även det är i Barcelona. På fredag får jag istället luta mig tillbaka efter att ha avverkat min första hela arbetsdag sen nacken började krångla och opererats och det med att tappa upp ett glas av något gott och njuta av Planningtorocks för dagen alldeles nya album W. Albumet kommer på eminenta DFA och är värd ett köp, men redan nu kan ni förlyssna på Hypemachine som fått en exklusiv förhandsdrive från Planningtorock HÄR! Janine Rostron som är namnet bakom Planningtorock, är baserad i Bolton och Berlin och gör experimentell elektropop med skruvad sång inte långt ifrån Fever Ray. Förra året släppte hon det kritikerrosade albumet Tomorrow in a year tillsammans med The Knife och Mt. SimsRabid Records, men redan 2006 var hon rejält hajpad för sin debut av bland annat Pitchfork med referenser nära dåtida elektrostjärnor som Peaches och Chicks On Speed. Den 4 juni kommer den Planningtorock till Stockholm och Dans Dakar och det vill du knappast missa!

PlanningtorockDoorway

Kommentera

