Imorgon är det dags för ÅÄÖ i Marabouparken

Om du regelbundet läser min blogg, har det varit svårt att undgå att jag det senaste halvåret har haft det småstruligt med en del problem och veckan som varit har inte varit ett undantag. Varit iväg några dagar och jobbat med frågor inom min familj och därför inte haft tid att avverka inlägg som jag hade tänkt. Jag är nu åter och nacken är klart bättre, så förutsättningarna för en bra sommar med mycket bra musik ökar för varje dag och jag vet att snart är allt i ordning igen! Mer regelbundet och bättre publiceringstakt och om en månad har jag redan avverkat minst två festivaler med Dans Dakar och Sónar, samt kanske även Loaded! Igår var jag ute och tog några öl med en kompis på Södermalm och kom då i samspråk med Nicolai Dunger. Han berättade om att imorgon den 20 maj har han en konsert med sitt nya musikprojekt ÅÄÖ i Sundbyberg och tyckte jag skulle komma dit, vilket jag ska försöka. ÅÄÖ är musik bortom horisonten, utan klara gränser och utan normalitet. Ett nytt spännande lekfullt och experimentellt projekt med Nicolai Dunger och Jari Haapalainen från The Bear Quartet, som tillsammans med Santiago Jimenez Borges och Daniel Bingert skapar musik bortom det vanliga. Klubb m/s gästspelar under kvällen och det är en kulturklubb som har ambitionen att krossa murarna mellan de olika konstnärliga disciplinerna och förena nöje med känsla med konst, musik och estetik. Spelningen är i Marabouparkens konsthall i Sundbyberg, osäker kostnaden, men kvällen börjar 18.00 och det pågår väl ett tag. Känns som en klart trevlig verksamhet och perfekt för en fredag!

ÅÄÖ

Kommentera

