En bra låt med en bra video kan alltid spelas igen

Jag älskade Smashing Pumpkins när de var som bäst från tidigt 90-tal till slutet av decenniet. Jag var på flera riktigt bra spelningar med bandet, däribland under den klassiska Mellon Collie And The Infinite Sadness-turnén som var fantastisk men blev tragisk när den närmade sitt slut och bjöd på överdos för gästande keyboardisten och sparkning av Jimmy Chamberlein som var med vid dödsfallet. Hur som helst bjöd turnén på hur mycket bra musik som helst med bandets tre album, Gish, Siamese Dream och dubbelskivan Mellon Collie And The Infinite Sadness i bagaget och det var en fröjd i KöpenhamnKB-Hallen 1996 innan tragedin hade fått sin början. Efter det har bandet aldrig överträffat sig själva live, en hel del bra på skiva har kommit fram och fjärde albumet Adore är riktigt bra, men idag vet jag inte vad jag tycker om bandet. Även om så är fallet, kan man alltid falla tillbaka i tiden och njuta av en klassiker från den eminenta episka Mellon Collie And The Infinite Sadness-skivan. 1979, en favorit som alltid följer med och som aldrig tröttar ut mig.

Smashing Pumpkins1979

2 svar to “En bra låt med en bra video kan alltid spelas igen”

    • Tack för länk, även om det inte är min grej. EMD är inte min kopp te riktigt. Hur som helst all respekt till det du gör och att du brinner för det. Viktigast. Så länge man gillar saker ska man fortsätta med det. Född i Örebro är jag iaf.

Kommentera

