Hundhuvet blir början på min återhämtning

Får en hel del musik i såväl gammal hederlig post, som i elektronisk post och min avsikt är att alltid försöka gå igenom det, för att sedan se om jag ska publicera. Hur som helst har den här våren haft ett rejält stopp i trafik från min sida då nacken och tiden inte tillåtit mig slutföra allt jag tänkt. Hur som helst kommer jag att försöka beta av det som kommit in och mindre aktörer är knappast bortglömda. Bara att det varit för mycket. Jag vaknade till i den funderingen idag då jag  fick jag låten Drömmarna slår alltid fel med bandet Hundhuvet i min inbox och tänkte att det är ju inte ens lönt att vänta när jag nu får det serverat. Därför påbörjas min återhämtning i postgenomgången nu och hoppas vara igenom högen av post inom en hyfsat snar framtid. Hundhuvet är ett sexmannaband som utgår från Malmö och som spelar svensk trallvänlig pop som passerar en dyster ljudbild. Det är mycket känslor från bandet och det balanserar hela tiden mellan depp och pepp och jag ser fram emot mer från bandet. Drömmarna slår alltid fel är för övrigt gratis och går att ladda ner på Bandcamp. Jag tror helt klart att det är ett band vi kommer få höra mer av under året. Klart är att de ska de spela på Siesta! i Hässleholm, för er som ska dit. Dagens bonus får bli videon till Handen på hjärtat .

HundhuvetHanden på hjärtat

Kommentera

