Sónar Festival is for sale + 21 artister till

Att jag gillar den spanska festivalen Sónar råder det väl ingen tvekan om vid det här laget. Den elektroniska festivalen erbjuder det mesta jag gillar och Barcelona visar verkligen sin bästa sida under dagarna rytmerna pulserar längs med gatorna. Dygnet runt avlöser livemusik, klubbar, strandfester, konstinstallationer och kulturyttringar varandra och alla värda namnet är i stan under evenemangsveckan. Nu är det bara två månader kvar till festivalen i Barcelona och då tillkommer det 21 nya starka namn till en redan intressant line-up när James Murphy, Four Tet, Dizzee Rascal, Ghostpoet, Tiga, Yelawolf, oOoOO, Sewing Machine Orchestra, Chelis, Stendhal Syndrome, Pffff, Shelby Grey, Barcelona Laptop Orchestra, Ragul, Beat’A’Boom, Aster, Half Nelson + Vidal Romero, Joan S. Luna, Showcase Stroboscopic Artefacts :: Lucy + Dadub och Showcase Natura Sonoris :: Henry Saiz + Sistema adderas. Känns fantastiskt kul med tilläggen och i veckan ska jag fundera ut på vad jag vill intervjua när jag åker dit. Köp biljett och dansa dit du också! Kommer att bli balsam för själen att vara i Kataloniens musikmecka och jag känner redan harmonin i kroppen trots min rehabilitering för nacken inte påbörjats. Biljetter kostar 155 € för alla tre dagarna 16 till 18 juni och ger mycket bra musik för pengarna! Förutom att det kommer att bli mycket mer om festivalen här i bloggen, är det fortfarande två söndagar (22-23) kvar om Sónar 2010 i SomaTHS Radio, antingen på 95,3 MHz i Stockholm, eller stream på thsradio.se. Missar du det kommer en del att finnas på HoffaSthlmSoundcloud, annars är det bara att maila mig och jag kan vi säkert lösa den biten!

Kommentera

