Sakta segar sig bloggen mot sommaren

Ska med detta inlägget förtydliga lite kring min sits, så ni inte undrar allt för mycket kring ojämnheten i mina publiceringar. Jag har en nackskada som strular till och från och som ska åtgärdas med en operation om en vecka. Efter den kommer jag definitivt vara mindre frekvent ett bra tag framöver, men det ska fortfarande bli några poster för att inte helt tyna bort. Så ni som skickat musik till mig ska inte känna er bortglömda, men det kanske tar något längre tid än jag ursprungligen hade tänkt innan det dyker upp på agendan. Räkna med en bra vår med många intressanta artister och festivaler. Ett namn jag bara måste ta upp nu, är Marc Dosem från Girona i Spanien som gör bra techno och definitivt är ett namn att lägga på minnet. Han kallar sig bara för Dosem när han spelar och han borde få lite bokningar här i norr då han är riktigt bra live. Dessutom har han redan haft två världshits på technogolven. Nedan får ni ett smakprov på fantastiska klassikern Silent Drop som var en hit på min årssummering 2009, sen får ni hans hit Beach Kisses och det i Joris Voorns remix med ett liveklipp från en av holländarens spelningar i Kanada och som avslutning blir det en alldeles ny remix Dosem har gjort till Max Cooper och som kan köpas på Beatport. Kanske något för Dans Dakar?

DosemSilent Drop

Joris Voorn @ Boom Boom Room, Windsor, Canada, October 9th 2009, DosemBeach Kisses (Joris Voorns remix)

Max CooperHeresy (Dosem remix)

Kommentera

