En blänkare inför morgondagens större inlägg

Med nackens strul småfilar jag på allt möjligt i mitt liv i ett lämpligt tempo och tar mer tid på mig på det mesta. Ork och energi existerar inte riktigt som förut och regelbundet är det knappast. Ni som skickar musik, mail eller annat kul till mig är knappast bortglömda, bara placerade i min kö och kommer hanteras framöver. Ber om ursäkt för den biten och ber om tålamod. Ska bli skönt att komma tillbaka 100 % lagom till sommaren, men innan dess får ni ha överseende med bloggens publiceringstakt och att fortfarande delar av 2010 är kvar att kika på. Det är förvisso redan mars, men det var ett bra musikår förra året och det blir svårare för individen att ha kontroll på allt,  så jag kan tycka att det är försvarbart att ge er allt som är värt att kolla upp. Så även för min del, då jag missat en del och hela tiden upptäcker en hel del nytt från föregående år. Dessutom har fler och fler artister många enskilt bra spår och EP:s framför helgjutna album. Därför avhandlar jag imorgonens inlägg en lista med artister som kan vara värda att titta närmare på även bortom mina låtval och som i flera fall var precis utanför mina årslistor. Självklart kommer jag att som vanligt att ge jag er en Spotify-lista så ni kan leta vidare i musiken för det ni råkar fastna för. I dagens post tänker jag ge er en video med ett band som i helgen gav en spelning som var fantastisk och som förmodligen kommer att hitta in på min årslista. Jag åkte ner till Amsterdam och upplevde en liten intim spelning som lovar gott inför kommande albumsläpp och som dessutom kommer att ges ut i Japan under året. The Pains Of Being Pure At Heart är 2011 så det sprakar om det och jag hoppas bara bandet hittar hit för spelningar snart och då gärna till Emmaboda och Debaser. Nedan får ni två liveklipp, ett från Amsterdam och ett annat jag tyckte var bra att visa….

The Pains of Being Pure at Heart – A Teenager in Love @ Bitterzoet (6/8) Paradiso Amsterdam 27-02-2011

The Pains of Being Pure at Heart – Heart in Your Heartbreak (The Delancey, 10.23.2010)

Kommentera

