Redan nu visar Sónar sin klass i bokningarna

Festivaler är alltid en oviss värld fram tills de har dragit igång startskottet för tillställningen och alla bitar faller på plats. Vädret, organisationen, bokningarna, maten, drycken och mycket mer ska klaffa och helheten är det som ska bedömas. Sónar i Barcelona är i sammanhanget en riktigt bra festival som sedan 1997 sett till att staden blommar upp i ett eldorado av elektroniskt kopplade artister och som förra året ynglade av sig till A Corunã, samt under åren även gett oss olika mindre events i bland annat London, Chicago och Tokyo. Visst kan det bitvis kännas lite sterilt och gigantiskt jämfört med familjära svenska campingevenemang som Emmaboda, Arvika och Hultsfred, men samtidigt är det en perfekt avgränsad stadsfestival som har allt och lite till med mängder av kringarrangemang där du är fast mellan legender och nästa stora hopp inom den elektroniska musiken i ett katalanskt paradis. Ett tredagarspass kostar 155€, vilket är ett fantastiskt pris för så mycket bra musik. Stanna en vecka och du har starten på sommaren serverat! Så långt har festivalen i Barcelona bokat in A-Trak, Africa Hitech, Atmosphere, Boys Noize, Buraka Som Sistema, Cut Copy, Die Antwoord, Nicolas Jaar, Global Communication, Hype Williams, Little Dragon, M.I.A., Magnetic Man, Mary Anne Hobbs, Paul Kalkbrenner, Salem, Shackleton, Steve Aoki, Steve Reich+bcn216+Synergy Vocals, Tyondai Braxton, Underworld och även om festivalen håller stenhårt i övriga namn har jag hört rykte om att inga mindre än Aphex Twin, Daft Punk och Portishead ska dyka upp. Vore fantastiskt om så sker, men oavsett om ryktena håller eller inte, är jag grymt imponerad så långt och vet att mina förväntningar kommer infrias. Bara att hoppas att skruvarna sitter där de ska i nacken i juni, så jag kommer iväg och får dansa loss till exempelvis bandet nedan!

Buraka Som SistemaSound Of Kuduro

3 svar to “Redan nu visar Sónar sin klass i bokningarna”

  1. hoppas intee aphex twin eller daft punk bokas för då vill jag ju ta mitt liv typ.😀 haha!

  2. det skulle varit jätte kul om du skulle kollat på min video när jag sjunger !
    Kolla min blogg😀❤
    annars kollar här http://www.youtube.com/watch?v=z5mQeCLa8sY&feature=feedlik

Kommentera

